måndag 2 december 2013

Juliga böcker?


Idag har jag fixat ytterligare med julpyntet på mitt rum! Har tagit upp min farmors gamla julkrubba som ingen annan i familjen tycker om... Och så har jag valt ut mina juliga böcker. De senaste året har min boksamling växt och vällt ut från bokhyllan. Har inte plats med alla så nu har jag även en hög böcker på mitt skrivbord och sängbord. Vanligtvis brukar jag ha mina favoriter på skrivbordet men nu har jag bytt ut dem till mina juligaste böcker!
 Dålig bild men whatever 

Från vänster till höger är det: 
Julbästisar - en bok jag har läst varje jul hur länge som helst. Det är en samling berättelser av bl.a. Astrid Lindgren, Ingrid Carlberg och Åke Holmberg. Tycker verkligen om den här boken men misstänker att den inte längre trycks. 

Alice's adventures in wonderland av Lewis Carroll - egentligen inte alls julig men väldigt fin i sin röda färg. 

Harry Potter and the philosophers stone av JKR - inte speciellt julig den heller egentligen men jag associerar den till jul ändå. Delvis för att filmen alltid brukar gå på tv kring julhelgen och delvis för att den  innehåller ett riktigt mysigt julkapitel. 

De fyra nästa böckerna är A Christmas carol av Charles Dickens. Eller ja, den fjärde boken är "julberättelser" av Dickens men den innehåller a christmas carol. Som ni kanske kan se älskar jag den här boken. Läser den varje jul. Ibland flera gånger per jul. Tycker verkligen att alla ska läsa den här. 

Hur ska det gå för Pelle Svanslös - en sliten bok som jag köpte second hand i våras bara för att framsidan är så himla fin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar