måndag 2 december 2013

Helgen

Det har varit tyst från mig de senaste dagarna. Tänker skylla på skolan. Den tid jag inte spenderat på skolarbete i helgen har jag ägnat helt åt jul. I lördags spenderade jag kvällen och natten hos en kompis. Vi var ett gäng som såg på film, åt, åt och åt. Hon hade bakat lussebullar, pepparkakor och kokat kola. Det var hur mysigt som helst! På morgon gick vi upp och tittade på julkalendern. Det bjöds på risgrynsgröt men jag skippade det och åt mer lussebullar istället. Väl hemma tog vi ned adventlådan från vinden och satte upp uteslingor, stjärnor och ljusstakar. Jag satte även upp min julby. En liten by i porslin med hus och små barn och en ljusslinga som lyser upp husen inifrån. Därefter åkte vi på julkonsert! 
En urkass bild men jag är för lat för att ta en med vår riktiga kamera! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar