onsdag 20 november 2013

Gröt

Det här med risgrynsgröt. Jag har genom hela min uppväxt tyckt illa om risgrynsgröt. Egentligen inte för att jag tyckte illa om smaken utan mest för att min äldre bror (och idol, back then) ogillar risgrynsgröt. Det har följt med mig och jag har fortfarande inte ätit gröt på riktigt, någonsin. Tills idag! Vi hade ingen annan mat hemma så jag bestämde mig för att testa.

Risgrynsgröt Laktosfri
Källa
Det var Lecoras Laktosfria som jag testade. Och den var väl helt okej. Med extra mycket kanel på blev den faktiskt rätt god! Men nja, det där med gröt är nog egentligen inte min grej. Ogillar konsistensen och det känns inte tillräckligt matigt. Kommer nog inte bli någon mer gröt för mig i år. Håller mig till lussebullar istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar