onsdag 27 november 2013

Skoltrött

Jul och gymnasiet går inte ihop. De timmarna jag inte spenderar i skolan eller med att plugga sover jag. Antingen i soffan eller i min säng. Har lagt upp ett schema för resten av veckan, timme för timme, så att jag kan klämma in lite julande. På fredag är jag ledig och mitt mattebetyg skulle må bra om jag spenderade dagen med min mattebok men det finns så mycket annat kul en kan göra på en ledig dag. Planen är att jag ska åka in till stan till klockan tio då de öppnar och så ska jag försöka köpa alla julklappar. Måste skriva en lista med det jag ska köpa! Vi firar jul med bara familjen, så det är bara jag, min bror, farmor, mamma och pappa. Har ingen aning om vad jag ska köpa till min brorsa. Vad köper man till en nittonåring egentligen?

Jag har i alla fall "lagt undan" söndag. Ska vara helt fri från skolarbete då och bara ägna dagen åt jul. Ska kolla på julkalendern, baka, sätta upp adventspynt och gå på en julkonsert!! Ser fram emot söndag med hela mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar