söndag 24 november 2013

Julen Hjälpredor

Jag och mamma hade verkligen en mysig kväll. Vid fyrasnåret åkte vi in mot stan. Först besökte vi Åhléns och julkänslan var på topp! Vi tittade på böcker, porslin och julpynt såklart. De spelade julmusik och köerna var långa. Nu börjar julstressen!

Sen rörde vi oss vidare mot NK och deras julskyltning. Vi har ingen tradition att besöka julskyltningen och jag har bara minne av att ha gjort det en gång tidigare i hela mitt liv. Temat var "Julens Hjälpredor", dvs. djuren!  Den var verkligen hur söt och kreativ som helst, blir lite sugen på att göra en egen julskyltning!!! Sen promenerade vi vidare, mot Östermalmstorg och Biblioteksgatan. Sen gick vi vidare över bron till Gamla Stan. Tittade i lite butiksfönster och pratade om julklappar. Därefter åkte vi hem.

Nu sitter jag och försöker skriva klart min uppsats... Det går verkligen trögt! Men jag gör det uthärdligt genom att lyssna på julmusik, dricka glögg och äta massvis med pepparkakor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar